#29 Staraj się najpierw zrozumieć, a potem być zrozumiany – nawyk piąty

Ludzie po prostu chcą, aby ich rozumiano. Ty po prostu chcesz, aby Ciebie rozumiano. I choć wydaje się, że to właściwie nic trudnego, po prostu usiąść, posłuchać i zrozumieć, w praktyce nie wychodzi nam to najlepiej.

Kojarzysz taki moment, kiedy znajdujesz się w towarzystwie osoby, przed którą nie musisz udawać, bo wiesz, że Cię nie ocenia, tylko po prostu rozumie? Ile mniej napięcia, ile więcej chęci do mówienia i wspólnego działania.

Albo inny, kiedy zadajesz sobie na tyle dużo trudu, że odkrywasz, że ten Twój szef czy mąż to jednak nie jest kretyn, ale po prostu poruszacie się w ramach innych paradygmatów i widzicie co innego, choć każdemu wydaje się, że widzi fakty? I wtedy nabierasz szacunku. I jest lżej i łatwiej.

To jest siła nawyku piątego, czyli „Staraj się najpierw rozumieć, a potem być rozumianym.” W centrum Twego kręgu wpływu.

Spróbuj.

Z tego odcinka dowiesz się:

  • Dlaczego lepiej najpierw starać się zrozumieć.
  • Dlaczego Twój przykład jest tak ważny.
  • Co to jest słuchanie empatyczne.
  • Po co stawiać diagnozę przed wypisaniem recepty?
  • Dlaczego trzeba spędzać czas tylko we dwoje?

Zapraszam do słuchania!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *